ESPAIS AFECTIUS
Les aules que conformen el Petit Llagut estan distribuïdes per diversos espais que presenten, com a finalitat, convidar els infants a fer diferents propostes. Aquests espais estan clarament limitats per alguns mobles, catifes i rodes. A més a més, estan pensats i dissenyats perquè donin resposta a la diversitat de necessitats i desitjos en un mateix temps.
Al llarg de la jornada escolar, els infants, disposen de temps lliure per jugar en l'espai que més requereixen en aquell instant, on sempre se'ls recorda la necessitat d'un comportament adequat a cada espai per aconseguir un clima harmoniós (utilitzar correctament el material, respectar el torn quan un altre infant fa ús del material desitjat, demanar la intervenció de l'educadora quan hi ha algun problema, etc.). Considerem que la lliure circulació per les aules permet que cada infant pugui anar, en cada moment, al lloc que necessita. A més, considerem que deixar llibertat per escollir l'espai els ajuda a potenciar la seva autonomia, responsabilitat i satisfer la seva necessitat.
Alguns dels espais vivencials que conformen algunes de les aules són:
Espai tou o de la calma : Es pot percebre com un santuari tranquil on poden trobar contes, àlbums familiars, peluixos, teles, paneres sensorials, etc. A més, aquest espai contribueix a estimular la socialització, alhora que elaborem diferents propostes col·lectives (expliquem contes, cantem cançons, fem massatges, parlem dels canvis atmosfèrics, resolem els conflictes, parlem del que ha transcorregut al llarg del dia, etc.). Aquest espai es pot trobar en totes les aules.
Espai simbòlic (cuineta/caseta/supermercat ...): És un espai imprescindible per representar tant les experiències viscudes a casa com les seves preocupacions i iniciar els primers temptejos socials . Aquest espai es pot trobar a les aules d'infantil 1 i 2.
Espai destinat al material desestructurat: En una petita catifa els infants poden jugar amb un ampli ventall de materials (peces de construccions, nins, petxines, pals, troncs, cotxes, animals...) i crear els seus propis escenaris creatius. Aquest espai es pot trobar a les aules d'infantil 1 i 2.
Espai adreçat a les safates: És un racó on els infants poden trobar diferents propostes o provocacions dins d'una safata (encaixos, material per treballar el llenguatge, per estimular la coordinació òcul-manual, etc.). Aquest espai es pot trobar a les aules d'infantil 1 i 2.
Espai creat per convidar al moviment: Racó que té com a finalitat estimular noves conquestes motrius a través de diferents estructures que s'adapten a les necessitats i demandes de cada grup classe. Aquest espai es pot trobar en totes les aules.