EL NOSTRE DIA A DIA
A les 9:00h els infants van arribant a la llar de forma esglaonada. Un cop es treuen les sabates s'encaminen a deixar les seves motxilles al seu penjador, i es van incorporant de la mateixa manera a la classe. Molts gaudeixen donant la benvinguda els seus companys, rebent-los amb molta alegria i il·lusió.
Els infants són els que marquen el seu ritme de joc, ja que tenen llibertat per decidir si volen jugar, a què i a on fer-ho. Uns decideixen jugar amb les safates, d'altres al joc simbòlic, n'hi ha que volen estar a l'espai de la calma mirant contes, els àlbums o les fotografies familiars, altres necessiten anar a l'espai de moviment. També ens trobem amb nens i nenes que necessiten primer el contacte físic amb l'educadora abans d'iniciar-se a jugar. Tots tenen unes necessitats diferents quan arriben a la llar, i aquests interessos van variant al llarg del dia.
Abans de donar peu a la proposta pedagògica, s'ofereix fruita als infants. Quan finalitzen l'àpat, s'incorporen novament a la dinàmica de l'aula.
Cap a les 9:40 h donem peu a la proposta pedagògica (psicomotricitat, llenguatge musical, atelier, jocs amb llums i ombres, fang, noves experiències a l'espai exterior, explorar nous materials, acords a l'estació de l'any, a través d'un mandala, etc.)
Al voltant de les 10.30h, quan es dona per acabada la proposta pedagògica, els infants s'encaminen cap al pati.
A les 11.30h, després del pati, els nens i les nenes, de forma esglaonada, posen en pràctica hàbits i rutines d'autonomia. Aquestes activitats quotidianes formen l'eix central de l'ambient educatiu a la llar d'infants.
A les 11.45 h comença l'estona del dinar. Per aconseguir un ambient més tranquil i oferir un tracte més individualitzat, hem establert les taules dinàmiques. És a dir, el menjador està organitzat perquè sempre surtin cinc infants d'infantil 1 i sis infants d'infantil 2. A mesura que els nens i les nenes van acabant de menjar, de forma esglaonada, s'encaminen a la seva respectiva aula per rentar mans i cara. Aquestes cadires buides les van omplint, de mica en mica, nous infants. Per tant, mentre un grup menja, l'altre espera a l'aula fent una proposta tranquil·la.
Cap a les 12:30 h els infants que han acabat de dinar es prepara per anar a dormir i es dirigeixen al dormitori. Pel que fa als nens i les nenes, que encara no han acabat de dinar, s'encamina al dormitori a les 12.45 h.
De forma pausada els nens i les nenes es van llevant i, a mesura que arriben a l'aula, van desenvolupant els hàbits d'higiene personal, al mateix temps que es van incorporant al menjador per anar a berenar. La dinàmica que se segueix per l'hora del berenar és la mateixa que el dinar (15.00h).
El dia a la llar va minvant, i els infants un cop acaben de berenar s'encaminen cap al pati per tal de rebre a les seves famílies (16:00h).